راه های برخورد با خشونت در کودکان

نویسنده :
مترجم :
موضوع اصلی :
موضوع فرعی :
زبان :
فارسي
نوبت چاپ :
2
سال چاپ :
1395
وزن :
0
قطع/نوع جلد :
شميز
تعداد صفحه :
0
شابک :
9789643075187
تعداد :
1

قیمت : 6,500تومان

موجود نمی باشد
تعداد بازدید این محصول : 223
معرفی کالا

خشم برای کودکان مفید است .همه‌ی کودکان پرخاشگری می‌کنند و این موضوع مختص کودک شما نیست، پس نگران نباشید.هر کودکی بالاخره دوره‌هایی از نافرمانی و خودسری را تجربه می‌کند، در این شرایط وظیفه‌ی شماست که اوضاع را کنترل کرده و آگاهانه رفتار کنید. توجه داشته باشید، راهی را که برای کنترل رفتار کودکتان انتخاب می‌کنید، می‌تواندبه تفاوت زیادی در رفتار او منجر بشود.شدت بدخلقی در کودکان می‌تواند از ناله و شکایت کردن، غر زدن و گریه کردن تا جیغ کشیدن، دست و پا زدن و لگد زدن، متفاوت باشد؛ این رفتار بیشتر در بین پسران و دختران 1 تا 4 ساله دیده می‌شود.

زمانی که خشم شدت بگیرد و به خشونت تبدیل شود ،دیگر سازگاری و هم زیستی مسالمت آمیز نیست.اعتقاد بر این است که بروزخشونت در رفتار کودک می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد؛ گرسنگی، به دنبال توجه بودن، دنبال اطمینان و آرامش و امنیت بودن یا فقط احساس ناراحتی از جمله‌ی این دلایل هستند. اغلب کودکان زمانی پرخاشگری می‌کنند که تسلیم خواسته‌هایشان نمی‌شوید؛ این خواسته می‌تواند هر چیزی باشد، درخواست یک اسباب بازی خاص یا سایر خواسته‌های غیرمنطقی !.

اما کودکان هم باید بیاموزندکه با خشم خود کنار بیایند ،چون اگر آن ها همیشه خشم و عصبانیت خود را به شکل خشونت و تهاجم بروز بدهند ،دیگر زندگی خانوادگی ممکن نخواهد بود .خشونت ناشی از رفتارهای خشن در مهد کودک یا کارته بازی بچه ها بچه ها اکثرا بیانگر یک فشار یا کمبود است ،که عمدتا کمبود عشق و محبت است. بنابراین باید پرخاشگری ها و رفتارهای تهاجمی کودکان را جدی گرفت .این کتاب حاوی اطلاعات،ایده های خوب ومفید ،داستان ، تصاویر وبازیهایی است که کودک را به تفکر و گفت وگو وادار میکند.همچنین تمرین های حرکتی و آرام بخش ،سفرهای رویایی و پیشنهاداتی جهت تحریک خلاقیت در این کتاب مشاهده میکنید .

این کتاب هم برای کودکان و هم برای والدینشان مفیداست . و در کتابنامه رشد آموزش و پرورش معرفی شده .

نظرات کاربران
تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...